Slotverklaring
Met het accorderen van deze online aanvraag verklaar je:
- voorgaande vragen naar waarheid te hebben beantwoord en wanneer de vragen betrekking hebben op een ander, je ervan te hebben overtuigd dat de ingevulde antwoorden juist en volledig zijn. Indien je niet of onvolledig aan deze mededelingsplicht hebt voldaan, kan dit op grond van artikel 7:928 en 7:930 BW leiden tot beperking of zelfs uitsluiting van het recht op uitkering. Heb je met opzet foutieve of onvolledige gegevens verstrekt of zou de verzekeraar met de ware stand van zaken de verzekering niet geaccepteerd hebben, dan heeft de verzekeraar het recht jouw verzekering op te zeggen op grond van artikel 7:929 BW.
- dat je de verzekering wilt afsluiten tegen de dekking en de voorwaarden zoals die in de geldende polisvoorwaarden staan omschreven. Je hebt de mogelijkheid de polisvoorwaarden te bekijken voordat je de verzekering afsluit.
Opschortende voorwaarden
De verzekeringsovereenkomst komt niet tot stand als jij of één van de (mede)verzekerden of belanghebbenden op een nationale of internationale sanctielijst geregistreerd staan. Dit toetst de verzekeraar soms achteraf. Daarom is er een opschortende voorwaarde van kracht. De opschortende voorwaarde luidt als volgt:
De verzekeringsovereenkomst komt alleen tot stand als er voldoende informatie beschikbaar is en uit toetsing niet blijkt dat het verboden is om op grond van Sanctiewet- of regelgeving financiële diensten te verlenen voor of ten behoeve van:
- verzekeringnemer, verzekerden, medeverzekerden;
Dit betekent ook dat de voorlopige dekking met terugwerkende kracht vanaf de ingangsdatum komt te vervallen indien blijkt dat jij of één van de (mede)verzekerden of belanghebbenden op een nationale of internationale sanctielijst geregistreerd staan. De voorlopige dekking heeft dan als het ware nooit bestaan en je bent dan dus vanaf de ingangsdatum niet verzekerd (geweest).
Je verzekering annuleren
Wil je de verzekering annuleren? Dan dien je dat schriftelijk (in een brief of per e-mail) binnen 14 dagen na ontvangst van de polis aan ons door te geven. Als je binnen die 14 dagen een schade hebt gemeld die jouw autoverzekering volgens de voorwaarden vergoedt, dan kun je de verzekering niet meer annuleren.
Premie
Op onze website en in je offerte vind je jouw persoonlijke premie. De premie is berekend op basis van de door jou verstrekte gegevens. De premie is onder voorbehoud van (tarief)wijzigingen, (programmeer)fouten en definitieve goedkeuring door de verzekeraar. De berekende premie is inclusief 21% assurantiebelasting en administratiekosten.
Klachten
Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Optima hypotheken en Verzekeringen , dan kun je een klacht bij ons indienen. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening nog beter afstemmen op uw wensen. Je kunt een klacht indienen , dit kan naar klachten@optima.nl Jouw klacht wordt dan direct doorverwezen naar een toegewezen persoon, die verantwoordelijk wordt voor de afhandeling van jouw klacht.
Als de afhandeling van jouw klacht door Optima niet bevredigend is, kun je je wenden tot de Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Postbus 93257, 2509 AG Den Haag, telefoon: 0900-3552248). Als je geen gebruik wilt maken van deze klachtenbehandelingsprocedure of je bent het niet eens met de behandeling of uitkomst hiervan, kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.